Tänään pohdin täydellisyyttä. Kukapa sitä ei haluaisi? Moni varmaan löytää itsensä kuvauksesta jossa sillä toisella ihmisellä on asiat niin hyvin, lähes täydellisesti. Mikä hänellä voisi muka olla vialla? Ei hänellä ole vaikeuksia! Siinä sitä ollaan, vertailemassa tämän itse täydellisyyden elämää siihen omaan, josta tuntuu koko ajan löytyvän virheitä. Milloinkaan ei ole täysin onnellinen, aina on jokin asia nalkuttamassa ohimoilla. Viisaat sanovat tv:n keskusteluohjelmissa että onni löytyy pienistä asioista keskeltä arkipäivää, ei siitä täydellisyyden tavoittelusta joihin monet syyllistyvät. Mutta helpommin sanottu kuin tehty! Minä itse esimerkiksi olen sellainen ihminen joka ei yksinkertaisesti osaa olla onnellinen hetkessä. Tyytyväinen kylläkin, tottakai, mutta en osaa iloita esimerkiksi siitä että tänään ei sada. Ajattelen kyynisesti, että kyllä se sadekin sieltä tulee... Ennemmin tai myöhemmin. Pidin äsken tauon kirjoittamisesta sillä aloin miettiä. Itseasiassa minä tulen hyvinkin onnelliseksi pienistä asioista, mutta ne ovat vain erilaisia kuin mediassa esille tuodut onnellisuudenlähteet. Minun onneni löytyy vaikka tekstiviestistä ystävältä jolloin saan ihanan lämpöisen tunteen sisälleni; joku ajatteli minuakin, minullakin on ystäviä! Tai siitä, kun täysin tuntematon ihminen katsoo minuun ja hymyilee. Siinä on jotain niin ihanaa ettei sitä pysty sanoin kuvaamaan. En tiedä mikä se on mutta minulle tulee vain hyvä olo siitä että joku ajattelee minun ansaitsevan hymyn!

Ehkä täytyisi vain jättää se täydellisyyden tavoitteleminen asiassa kuin asiassa. Saisipa yhden stressinlähteen vähemmän. Luottaen siihen että asiat sutjaantuvat vaikka kaikkeen ei olekaan valmistautunut, ja kaikessa ei olekaan paras. Olen hyvä ihminen vaikka tänään en teekkään 50 vatsalihasta, tai pese hiuksia. Olen hyvä ihminen vaikka viettäisin kokonaisen päivän katsellen tv:stä Frendejä ja napostellen suklaata, levy toisensa perään. On myös ihan okei olla joskus kuin perseeseen ammuttu karhu, kiukkuinen ja alakuloinen. Normaalin rajoissa menevät vaihtelut elämässä eivät ole virheitä; ne ovat piirteitä, joita ihailla ja kunnioittaa.

Siis epätäydellistä päivää teille kaikille rakkaat lukijat!

Kirjoitus synty näiden kappaleiden soidessa: Elton John - Hotel California,  MCR - teenagers, P!nk - please don't leave me